A A A

Kwestionowanie w restauracji jakości wina – test korka

Zamawiamy w restauracji butelkę dobrego wina. Kelner nam ją przynosi. Trzyma chwilę przed naszymi oczyma. Czytamy etykietę. Akceptujemy wino. Kelner otwiera butelkę i nalewa nam odrobinę do kieliszka. Próbujemy.

W jakiej sytuacji możemy teraz zakwestionować wino?

Jeśli wino jest za zimne lub za ciepłe.

Kelner musi je doprowadzić do właściwej temperatury.

Jeśli wino pachnie korkiem, musi wymienić butelkę.

Co zrobić, gdy kelner z nami polemizuje, stwierdzając, że wino wcale nie pachnie korkiem?
Odpowiedź na to pytanie znajdujemy w książce Elisabeth Bonneau pt. „O zachowaniu się w pracy”.
Dokonujemy tzw. testu korka.

Polecamy kelnerowi, by przyniósł pół szklanki letniej wody z kranu.

Dolewamy do tej wody tyle wina, że stanowi jedną trzecią wody.

Zniknie wtedy aromat wina i bardziej wyczuwalny będzie aromat korka.