Telefony do osoby przebywającej w szpitalu
1. Nie należy dzwonić do niej zbyt często – to może ja męczyć i przeszkadzać w wypoczynku innym pacjentom.
2. Nie należy rozmawiać z nią zbyt długo, chyba, ze wyraźnie sama tego chce – zbyt długa rozmowa może ją męczyć lub przeszkadzać innym pacjentom.
3. Nie należy dzwonić, bez ustalenia z nią, po godz. 20.00 – możemy ją obudzić lub zakłócić sen innych pacjentów.
4. Najlepiej w pierwszej rozmowie telefonicznej ustalić z nią jak często i w jakich porach dzwonić.
5. Dowiedzmy się od niej w jakich godzinach są wydawane posiłki, jest obchód, ma planowane zabiegi itp. i w tych godzinach nie dzwońmy.
6. Na początku każdej rozmowy pytajmy czy w czymś nie przeszkadzamy.
7. Przez telefon pytajmy kiedy możemy ją odwiedzić i co jej przynieść.
8. Nie podejmujmy w rozmowach telefonicznych z nią tematów powodujących wypowiedzi, których nie powinni słucha obcy, przede wszystkim nie zdawajmy pytań, które zmuszają do takich wypowiedzi – pamiętajmy, że jej wypowiedzi mogą być słuchane przez inne osoby (pacjentów, personel).
9. Nie podejmujmy tematów przykrych ani takich, które mogłyby ją zdenerwować – zastanówmy się dobrze jakich kwestii z tego powodu nie powinniśmy podejmować.