Oferta dla hoteli i restauracji
Bardzo często prowadzę w hotelach dla różnych firm szkolenia z zakresu zachowania się przy stole. Przygotowuję w związku z tym, wraz z obsługą restauracji hotelowej, stół, menu, opracowuję serwis, daję różne instrukcje pracownikom restauracji. Zawsze posiadają oni, niezależnie czy jest to hotel czterogwiazdkowy czy pięciogwiazdkowy, braki w wyszkoleniu i praktyce. Są, z reguły, braki w zastawie, sztućcach, ozdobach stołu.
Jeśli Państwo zamierzają podnieść jakość swoich usług proponuje szkolenie dla recepcji (2 lub 4 godziny) i obsługi restauracji (13 lub 26 godzin)
Możliwość zapłaty za szkolenia w barterze – noclegami (np. przyjeżdżam z rodziną.
Stawka 200 zł za godzinę netto + zwrot kosztów przejazdu (z Warszawy)
Oto propozycja:
Przeszkolenie personelu restauracji:
1.odpowiednie ustawienie stołów;
2.odpowiednie ustawienie krzeseł przy stołach i właściwa ich liczba (stoły sześcioosobowe i dziesięcioosobowe);
3.strefy w restauracji;
4.przygotowanie stołu;
5.Menu śniadania;
6.Właściwa obsługa śniadania;
7.śniadanie do pokoju;
8.śniadanie do pokoju z elementami serwisu francuskiego;
9.room service;
10.właściwa obsługa kelnerska przy standardowym, stosowanym w Państwa restauracji, serwisie amerykańskim – dania i napoje;
11.niezbędne sztućce i zastawa oraz inne elementy ( tym nakrycie pod obrus, serwetki, przekładki, dzbanki, karafki, kieliszki, sztućce do owoców i deserów, noże do masła, sztućce do ryby, odpowiednie wazoniki i lichtarze, metalowe nakrycia podstawowe);
12.podstawowa wiedza dotycząca win;
13.niezbędna wiedza dotyczącą win znajdujących się w ofercie restauracji;
14.proponowanie odpowiednich win do zamówionych przez klientów potraw;
15.niezbędna wiedza dotycząca wysokoprocentowych trunków znajdujących się w ofercie restauracji;
16.obsługa związana z winami, szampanem i innymi trunkami;
17.reakcje kelnerów na sytuacje nietypowe;
18.przygotowanie menu pod kątem klasycznych kilkuosobowych (zalecanych w etykiecie i protokole dyplomatycznym) śniadań, obiadów i kolacji;
19.serwis francuski;
20.przygotowanie menu i wszystkich pozostałych elementów pod kątem klasycznych przyjęć bufetowych – obsługa kelnerska;
21.przygotowanie menu i wszystkich pozostałych elementów pod kątem klasycznych przyjęć bufetowych – obsługa kelnerska;
22.przygotowanie menu i wszystkich pozostałych elementów pod kątem klasycznych przyjęć zasiadanych;
23.serwis rosyjski – obie wersje;
24.serwis angielski – obie wersje;
25.serwis z flanki;
26.serwis staropolski;
27.serwis familijny (zwany niekiedy niemieckim)
28.serwisy mieszane;
29.obsługa przyjęć typu: herbata; kawa i herbata; brunch, lunch formalny i półformalny; koktajl, lampka wina, przyjęcie piżamowe;
30.obsługa i menu przyjęć ogrodowych, pikników, polowań i grzybobrań;
31.Wesela – obsługa od A do Z (również czuwanie nad prawidłowym przebiegiem przyjęcia – wszystkie elementy).
Przeszkolenie recepcji:
1.Znajomość form i obyczajów towarzyskich potrzebna w recepcji;
2.zabezpieczenie czystości i estetyki części hotelowej;
3.nformacje, które powinien posiadać pracownik recepcji;
4.kontakt telefoniczny z klientem;
5.informacje, które pracownik powinien przekazać podczas kontaktu telefonicznego;
6.kontakt z klientem za pośrednictwem e-mail (zawsze wskazany ze względu na to, że może my tu zyskać ustalenia na piśmie) – strona formalna-etykietalna i merytoryczna;
7.kontakt bezpośredni z klientem;
8.informacje, które pracownik powinien przekazać podczas kontaktu bezpośredniego;
9.Sposób załatwiania wszelkich reklamacji i interwencji gości;
10.Zakres i sposób informacji turystycznej;
11.Zakres i realizacji innych życzeń gości;
12.organizacja i kontrola realizacji dodatkowych usług dla gości;
13,strefy ciszy, zadbanie o ciszę po 22.00.
Szkolenia inne - dodatkowe
Przeszkolenie pracowników nawiązujących kontakty telefoniczne, e-mailowe i bezpośredniego z przedstawicielami firm i instytucji prowadzącymi rozmowy dotyczące rezerwacji dla grup
1.kontakt telefoniczny i e-mail;
2.kontakt bezpośredni;
3.zachowania związane z wizytówkami;
4.ubiór.
Przeszkolenie pracowników przygotowujące ich do prowadzenia krótkich szkoleń (np. 30 minut) dla grupowych gości hotelu:
1.degustacja wina i podstawowy kurs dotyczący podstawowej wiedzy związanej z winami (ewentualne otwarcie hotelowej piwniczki wybranych typów win na sprzedaż);
2.„Perfumy” – szkolenie dotyczące właściwego używania perfum (ewentualne otwarcie hotelowego sklepiku z wybranymi perfumami);
3.„Precedencja w samochodzie”;
4.„Używanie wizytówek”;
5.„Podstawowe błędy w ubiorze mężczyzny”;
6.„Podstawowe błędy w ubiorze kobiety”
7.„Podstawowe błędy przy stole”;
8.„Podstawowe błędy w mowie ciała i zmianie miejsca”.
Szkolenia prowadzone przez dra Stanisława Krajskiego dla klientów hotelu
Hotel zamawia moją usługę, rozlicza sie ze mną, a następnie oferuje te usługę po swoich cenach grupom goszczącym w hotelu.
Koszt szkoleń: 200 zł za godzinę + plus koszty przejazdu + ewentualnie, do uzgodnienia, opłata za czas stracony (dojazdy, oczekiwanie).
Możliwość zapłaty w barterze: noclegi, usługi gastronomiczne.