Sześciogodzinny "Kurs savoir vivre minimum"
Kurs odbędzie się w sobotę ustaloną z uczestnikami kursu i rozpocznie się, gdy zbierze się przynajmniej 10 osób. Cena kursu 60.00 zł
A oto program tego kursu
1. Postawa, przemieszczanie się, procedury podstawowych zachowań
Rozstrzygnięcia w tej dziedzinie dokonane w ramach savoir vivre potwierdzają badania dotyczące medialności osób i z zakresu tzw. mowy ciała. Savoir vivre wskazuje, najbardziej doskonałe, eleganckie i najlepiej świadczące o danym człowieku postawy (siedząca, stojąca, w trakcie przemieszczania się) oraz układy ruchów (chodzenie, chodzenie w parach i grupie, wstawanie, siadanie, przechodzenie przez drzwi, przechodzenie przez różne pomieszczenia, rzędy krzeseł itp., wchodzenie po schodach, do pojazdów, stanie i chodzenie pod parasolem, postawa podczas przywitania i pożegnania, pozycje w trakcie rozmowy z drugą osobą, dystans w stosunku do innych osób, kwestia gestykulacji, siedzenie przy stole, rozglądania się, patrzenia na innych, itp., itd.).
2. Ubiór
W jaki sposób nie wolno się ubierać w pracy, w różnych miejscach publicznych, idąc w goście i na przyjęciach. Overdressed i underdressed (nadubranie i niedoubranie). Kanony elegancji. Ubiory stosowne na różne okazje (ubiór roboczy, weekendowy, sportowy koordynowany, spacerowy, wizytowy, wieczorowy). Dodatki. Typy eleganckich strojów męskich i damskich. Savoir vivre i moda. Moda, typ sylwetki i urody. Moda i osobowość. Ubiór jako czynnik podnoszenia własnego prestiżu i okazywania szacunku innym. Ubiór stosowny do pracy na różnych stanowiskach. Ubiory kształtujące nasz negatywny wizerunek.
3. Powitanie, podstawowe elementy precedencji towarzyskiej i biznesowej, przedstawianie, tytułowanie .
Sposoby okazywania szacunku innym. Podstawowe zasady tytułowania i precedecji. Precedencja przy przechodzeniu przez drzwi, wsiadaniu do samochodu i innych pojazdów, witaniu się, przedstawianiu się, przedstawianiu kogoś komuś, przy wchodzeniu do lokali publicznych, przy rozmowie bezpośredniej i rozmowie telefonicznej.
4. Precedencja w biznesie i administracji. Precedencja przy stole
Precedencja w pracy: powitanie, przedstawianie, przechodzenie przez drzwi, wchodzenie do windy, powitanie gości, precedencja biznesowa a towarzyska (w jakich wypadkach stosuje się w pracy precedencję towarzyską), usadzanie w samochodzie, usadzanie przy stole. Precedencja towarzyska: przechodzenie do stołu. Usadzanie przy stole.
5. Komunikacja
Small talk, rozmowa towarzyska, rozmowa służbowa, rozmowa przez telefon stacjonarny i komórkowy, sms, e-mail, korespondencja, wizytówki.
6. Wokół stołu
Wejście do restauracji i wyjście z niej. Siadanie przy stole. Pozycja rąk, nóg i tułowia. Rozmowa przy stole. Podstawowe zachowania przy stole. Sposób posługiwania się sztućcami. Używanie serwetki płóciennej. Napoje. Zachowania przy różnych sposobach serwowania potraw. Jak jeść: chleb, wędliny, sery, przystawki zimne, zupy, tradycyjne drugie dania, potrawy nietypowe, desery, owoce. Herbata. Kawa. Sposób zachowania się przy stole podczas przyjęć prywatnych i oficjalnych, w kawiarni i restauracji.
A oto program tego kursu
1. Postawa, przemieszczanie się, procedury podstawowych zachowań
Rozstrzygnięcia w tej dziedzinie dokonane w ramach savoir vivre potwierdzają badania dotyczące medialności osób i z zakresu tzw. mowy ciała. Savoir vivre wskazuje, najbardziej doskonałe, eleganckie i najlepiej świadczące o danym człowieku postawy (siedząca, stojąca, w trakcie przemieszczania się) oraz układy ruchów (chodzenie, chodzenie w parach i grupie, wstawanie, siadanie, przechodzenie przez drzwi, przechodzenie przez różne pomieszczenia, rzędy krzeseł itp., wchodzenie po schodach, do pojazdów, stanie i chodzenie pod parasolem, postawa podczas przywitania i pożegnania, pozycje w trakcie rozmowy z drugą osobą, dystans w stosunku do innych osób, kwestia gestykulacji, siedzenie przy stole, rozglądania się, patrzenia na innych, itp., itd.).
2. Ubiór
W jaki sposób nie wolno się ubierać w pracy, w różnych miejscach publicznych, idąc w goście i na przyjęciach. Overdressed i underdressed (nadubranie i niedoubranie). Kanony elegancji. Ubiory stosowne na różne okazje (ubiór roboczy, weekendowy, sportowy koordynowany, spacerowy, wizytowy, wieczorowy). Dodatki. Typy eleganckich strojów męskich i damskich. Savoir vivre i moda. Moda, typ sylwetki i urody. Moda i osobowość. Ubiór jako czynnik podnoszenia własnego prestiżu i okazywania szacunku innym. Ubiór stosowny do pracy na różnych stanowiskach. Ubiory kształtujące nasz negatywny wizerunek.
3. Powitanie, podstawowe elementy precedencji towarzyskiej i biznesowej, przedstawianie, tytułowanie .
Sposoby okazywania szacunku innym. Podstawowe zasady tytułowania i precedecji. Precedencja przy przechodzeniu przez drzwi, wsiadaniu do samochodu i innych pojazdów, witaniu się, przedstawianiu się, przedstawianiu kogoś komuś, przy wchodzeniu do lokali publicznych, przy rozmowie bezpośredniej i rozmowie telefonicznej.
4. Precedencja w biznesie i administracji. Precedencja przy stole
Precedencja w pracy: powitanie, przedstawianie, przechodzenie przez drzwi, wchodzenie do windy, powitanie gości, precedencja biznesowa a towarzyska (w jakich wypadkach stosuje się w pracy precedencję towarzyską), usadzanie w samochodzie, usadzanie przy stole. Precedencja towarzyska: przechodzenie do stołu. Usadzanie przy stole.
5. Komunikacja
Small talk, rozmowa towarzyska, rozmowa służbowa, rozmowa przez telefon stacjonarny i komórkowy, sms, e-mail, korespondencja, wizytówki.
6. Wokół stołu
Wejście do restauracji i wyjście z niej. Siadanie przy stole. Pozycja rąk, nóg i tułowia. Rozmowa przy stole. Podstawowe zachowania przy stole. Sposób posługiwania się sztućcami. Używanie serwetki płóciennej. Napoje. Zachowania przy różnych sposobach serwowania potraw. Jak jeść: chleb, wędliny, sery, przystawki zimne, zupy, tradycyjne drugie dania, potrawy nietypowe, desery, owoce. Herbata. Kawa. Sposób zachowania się przy stole podczas przyjęć prywatnych i oficjalnych, w kawiarni i restauracji.